تولید ۲۰۰ پرچم به همت بچه های مسجدی 

تولید ۲۰۰ پرچم به همت بچه های مسجدی 

تاریخ انتشار : ۶ شهريور ۱۳۹۹
علی آزادی گفت: به همت بچه های مسجدی کانون فرهنگی هنری رهپویان ولایت، ۲۰۰ عدد پرچم و پایه پرچم تولید شده و در بین اهالی روستا توزیع شد.

«علی آزادی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: به همت بچه های مسجدی کانون فرهنگی هنری رهپویان ولایت، ۲۰۰ عدد پرچم و پایه پرچم تولید شده و در بین اهالی روستا توزیع شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری رهپویان ولایت روستای چهلمنی قلعه گنج افزود: چند روز قبل از شروع ماه محرم با حضور بچه های مسجدی کانون جلسه برنامه ریزی و مشورت برای برگزاری مراسم محرم و سیاه پوش کردن مسجد، محله و روستا برگزار شد.

وی بیان کرد: برای برگزاری هر چه باشکوه تر دهه اول محرم بحث و تبادل نظر شده و در همین راستا یکی از کارهایی که به بچه ها محول شد سیاه پوش کردن کل روستا بود اما از آنجایی که خرید پرچم و پایه پرچم برای نصب در کل روستا هزینه سنگینی به همراه داشت تصمیم گرفتیم با کمک اعضای کانون پرچم و پایه پرچم تولید کنیم.

آزادی ادامه داد: به همین منظور مسئولیت تولید پرچم به یکی از بانوان خیاط عضو کانون محول شده و پارچه مورد نیاز دوخت ۲۰۰ پرچم در اختیار این بانو قرار داده شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری رهپویان ولایت قلعه گنج، عنوان کرد: برای تولید ۲۰۰ پایه پرچم نیاز به آهن داشتیم بنابراین با همکاری حجت الاسلام رئیسی از مدیران فعال فرهنگی شهرستان قلعه گنج، صبوری از فعالان فرهنگی روستا، آهن مورد نیاز تامین شد و در کارگاه جوشکاری امیری، پایه پرچم ها ساخته شد.

وی اظهار کرد: تاکنون ۵۷ عدد پرچم و پایه پرچم برای روستای چهلمنی، ۴۰ عدد برای روستای عباس آباد، ۲۵ عدد پایه پرچم برای روستای گجگ چهلمنی ساخته شده و برای نصب بر سردرب منازل در بین اهالی این روستاها توزیع شد و در حال ساخت مابقی پرچم و پایه پرچم ها هستیم.

آزادی اضافه کرد: در مرحله بعدی تصمیم گرفته شد که بر روی پرچم ها ذکر یا حسین، لبیک یا حسین و یا رقیه (س) نوشته شود و برای انجام این کار نیاز به شابلون داشتیم که شابلون ها با کمک بچه ها تولید شده و سپس این اذکار بر روی پرچم ها نوشته شد.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری رهپویان ولایت قلعه گنج تاکید کرد: به لطف خدا علی رغم محدودیت های کرونایی اما با کار گروهی و مشارکتی بچه ها یک شور حسینی در روستای چهلمنی و روستاهای همجوار بر پا شده است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون، برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام است که مطابق دستوالعمل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی در حال برگزاری است.

آزادی ابراز کرد: در راستای اجرای طرح اطعام حسینی با همکاری مرکز نیکوکاری علی ابن ابیطالب علیه السلام  پویش توزیع غذا خانه به خانه را راه اندازی کرده ایم و به همین منظور غذای گرم بسته بندی شده با اولویت خانواده های نیازمند و ایتام درب منازل اهالی روستا توزیع می شود.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری رهپویان ولایت قلعه گنج ادامه داد: علاوه بر این از شب ۸ محرم قصد داریم گوشت نذری در بین نیازمندان و ایتام سطح روستا توزیع کنیم و در همین راستا در حال جلب نذورات مردمی هستیم.

وی عنوان کرد: از دیگر برنامه های دهه اول محرم، راه اندازی ایستگاه صلواتی اما متفاوت تر از سال های گذشته است و قرار است با کمک بچه مسجدی های کانون از امروز به صورت رایگان و صلواتی پشت نویسی ماشین های عاشقان حسینی را انجام دهیم.

آزادی در خاتمه تاکید کرد: کلیه فعالیت های ما در راستای زنده نگه داشتن قیام عاشورا و انتقال پیام آن به نسل های امروزی است.

پایان پیام/ 586